For a better experience please change your browser to CHROME, FIREFOX, OPERA or Internet Explorer.

Enjeksiyon Pompa Onarım Servisi

Enjektör Onarım Servisi

Sunduğumuz onarım enjeksiyon pompalarının elektronik tarafından yönetilen Bosch / Zexel bir VP29 / 30 VP44, türleri ve mekanik olarak yönlendirilmiş Delphi DP200 ve DP300 serisine pompalar. Ayrıca, Bosch , Delphi , Siemens VDO (Continental) ve Denso gibi şirketler tarafından üretilen common rail'de çalışan yüksek basınçlı pompalarla da uğraşıyoruz .

Enjeksiyon pompası tamir işlemi sırasında sadece orijinal yedek parçalar kullanıyoruz. Onarım işlemi, pompa üreticilerinin tavsiyelerine göre gerçekleştirilir. Üreticilerinin gerektirdiği katı koşulların çoğuna saygı duymak zorunda kaldık. Pompalar, tüm parçaların montajı sırasında destek, temizlik ve doğruluk sağlayan özel olarak tasarlanmış ve donatılmış standlarda tutulur.

Bosch VP29 / 30 ve VP44 dağıtım pompalarının onarımı

Onarım Süreci : Pompa sürücüsünün hafızasını okuyarak başlar ve kaydetme hatası kontrol edilir. Daha sonra, pompa bileşenleri demonte edilir ve mekanik parçaların kontrolü gerçekleştirilir. Pompanın onarımı sırasında, pompanın tüm kritik elemanlarını elektronik sürücü, salon sensörü, giriş pompası, enjeksiyon değiştirici açısı, yüksek basınçlı pistonlar olarak değiştiriyoruz. Yeni parçaları monte ettikten sonra, pompa VPM844 adaptörüyle Bosch EPS 815 test tezgahına alınır. Parametre işleminin tam otomatik test ve kalibrasyonunu gerçekleştiriyoruz. Bu işlemin pozitif sonucu, dönme hızının tüm aralığı ve motorun yüklenmesi boyunca uygun yakıt işleme değerlerinin ve enjeksiyon açısının korunmasını sağlar.

VP44 pompa iletkenin karşılıklı yanlarında yerleştirilmiş iki elektrik prizleri ile donatılmıştır PSG iletkeni 16 ile tamire tabi değildir. Bosch şirketi orijinal yedek parçaların dağıtımını sağlamaz ve bu tür pompaların onarım prosedürlerini paylaşmaz.

Delphi DP200 / DP300 dağıtım pompalarının onarımı

Böyle bir pompanın tamir edilmesi, sızdırmazlık düzeneğinin değiştirilmesini ve tüm mekanik elemanların kontrol edilmesini içerir. Etkili elemanlar maksimumda temizlenir ve hasarlı parçalar orijinal parçalarla değiştirilir. Elemanları değiştirdikten sonra, AVM2-PC Hartridge’de test ve kalibrasyon için tüm pompa alınır. Testin kabulü onarımın düzgün yapılmasını ve pompanın düzgün çalışmasını sağlar.

CP1, CP2 ve CP3 Yüksek Basınç Pompası Onarımları

Onarım işlemi, tüm contanın değiştirilmesinden önce gelen pompanın test edilmesiyle başlar. CP’yi test etmek için uygun ekipmanlarla donatılmış bir Bosch EPS 815 test tezgahı kullanıyoruz. Gerekirse, pompanın diğer bileşenlerini değiştiririz: solenoid valfler, mekanik valfler, tahrik mili, pistonlar veya mahfaza. Tüm onarımlar, pompa parametrelerinin ölçüldüğü bir test ile sona erer.

Ayrıca Bosch tarafından CP4 yüksek basınç pompasının onarımı için uygun donanıma sahibiz. Sadece tamir prosedürlerini bekliyoruz ve Bosch tarafından yedek parça dağıtımına başlıyoruz.

DFP1 ve DFP3 delphi yüksek basınç pompası onarımı

Bosch ürünlerinde olduğu gibi onarım da tüm sızdırmazlığın değiştirilmesi ile başlar. Daha sonra, pompa, Delphi tarafından lisanslanan tek ölçüm cihazı tedarikçisi olan Hartridge test tezgahında test edilir . Gerekirse, pompanın mekanik parçalarını şu şekilde değiştiririz: elektro vanalar, mekanik vanalar, tahrik mili, pistonlar ve mahfaza. Her onarım, uygun ölçüm cihazıyla donatılmış test tezgahındaki pompa testi ile sona erer.

Siemens VDO (Continental) ve Denso Yüksek Basınç Pompaları Onarım

Yukarıda belirtilen pompaların yanı sıra, onarım tüm contaların değiştirilmesiyle başlar. Hem Siemens VDO (Continental) hem de Denso tarafından dizel enjeksiyon sistemlerinin bakımı için yetkilendirilmiş Hartridge test cihazında yapılan test prosedürü .

BOSCH TİPİ VP29 / 30 VE VP44 DAĞITICI ENJEKSİYON POMPALARI

VP29 / 30 ve VP44 pompaları arasındaki fark, VP29 / 30 pompasında, yüksek basıncın eksenel pozisyonda bulunan tek bir pistonla ve VP 44’de radyal pozisyonda bulunan iki veya üç piston tarafından üretilmesi gerçeğinden kaynaklanmaktadır. Çok yüksek basınç ve elektronik kontrol üretme yeteneği ile, bu pompalar genellikle dizel motorlara güç sağlamak için kullanılmıştır. Bu tipteki pompalar, enjekte edilen dozu ayarlayan ve enjeksiyonun başlangıcını kuran elektronik bir kontrol cihazına sahiptir. Motorun mevcut durumunu izleyen bir dizi sensör çok fazla ek bilgi toplayabilir. Bu, yakıt ünitesinin anlık talebini dikkate alarak enjeksiyon pompasının daha hassas bir şekilde ayarlanmasını sağlar.

VP 29/30 pompa

Mahfaza üzerinde elektronik kontrolör bulunan eksenel dağıtıcı bir pompadır. Pompa, enjekte edilen dozu ayarlayan yüksek basınçlı bir solenoid valfa sahiptir. VP 29 pompaları dolaylı enjeksiyonlu motorlarda, VP 30 pompaları direkt enjeksiyonlu motorlarda kullanılır. Maksimum enjeksiyon basıncı 140 MPa’dır.

VP 29/30 pompalarda enjeksiyon açısının ayarlanması mekanik ve hidrolik olarak yapılır. Besleme pompasındaki sıkıştırılmış yakıt, hareketi çubuk tarafından silindir burcuna iletilen pistona verilir. Yakıt basıncı, önceden sıkıştırılmış yakıt akışını kontrol eden solenoid valfı tarafından düzenlenir. Burcun açısını belirlenmiş bir değerle değiştirerek, kam plakasının silindirlerle temas ettiği anı hızlandırmak veya geciktirmek mümkündür. Bu, dağıtıcı piston tarafından yakıt sıkıştırmasının başlangıcını değiştirerek enjeksiyon açısının hızlanmasına veya gecikmesine izin verir.

ORTAK RAYLI BOSCH VE DELPHI POMPALAR

CP1 BOSCH pompası

Pompa, radyal olarak düzenlenmiş üç pompalama bölümüne sahiptir. Yakıt akış ayarı yüksek basınç tarafında yapılır. Sıkıştırılmış yakıtın bir kısmı, yüksek basınçlı vananın açılmasıyla tanka geri yönlendirilmektedir. Bu tip bazı yapılar, bir pompalama bölümünün kesilmesini mümkün kılan ek bir valf ile donatılmıştır. Maksimum basınç 135 MPa’dır. İlk nesil common rail sistemler elektromanyetik enjektörlerle donatılmıştır.

CP3 pompası BOSCH

Temel fark, pompanın akışının nasıl ayarlanacağıdır. Pompalama bölümlerine giren yakıt dozunu değiştirerek elde edilir, bu nedenle düşük basınç tarafı. Doz, sürekli ayarlanabilir bir solenoid valf ile ayarlanır. Bu çözüm sıkıştırma kayıplarını ortadan kaldırır, yakıt sıcaklığını düşürür ve pompa verimliliğini artırır. CP3 pompasının içinde depodan yakıt emilmesinden sorumlu olan bir dişli pompa bulunur. Önceki modellerde, ilave bir besleme pompası kullanmak gerekiyordu (örneğin yakıt deposunda). Düşük basınç tarafındaki akışı azaltma fikri, kod adı CP1H olan pompanın CP1 versiyonunun hazırlanmasında da kullanılmıştır. CP1 ve CP1H pompaların kompakt ve güçlendirilmiş yapısı, 1800 bara kadar bir basınç elde etmeyi mümkün kılar.

CP3 common rail sistemleri elektromanyetik veya piezoelektrik enjektörleri ile donatılabilir.

CP4 BOSCH pompası

Bu en son model. Bir veya iki pistonlu radyal bir pompadır. Akış kontrolü, solenoid valfli bir dozajlama dispanseri kullanarak (CP3 ve CP1H’de olduğu gibi) tedarik tarafında gerçekleştirilir. Büyük motorlarda yakıt talebini karşılamak için iki bölümlü pompalar kullanılır. Bu durumda, pompalama bölümleri 90 ° ‘lik bir açıyla saptırılır. CP4 pompası, 200 MPa’dan daha yüksek bir basınç elde etmeyi mümkün kılar.

Delphi CR Pompası

Bu pompalar, tasarım açısından Bosch’unkilerden farklı olabilir. Çoğu yüksek basınçlı pompa üreticisi, pompanın ekseninde bulunan bir kam tarafından tahrik edilen, radyal olarak düzenlenmiş pistonların iç sistemini kullanarak yakıtı yüksek basınç altında sıkıştırır. Dış halka halkası dönerken, piston levhasının sabit kaldığı yüksek basınç pompası, özel bir ilgiyi hakediyor. Bu tür pompalar, diğer şeylerin yanı sıra, Renault’nun 1.5 dCi motor gücü sisteminde kullanılır. Common-rail sistemlerde Delphi pompası, Bosch modellerine benzer şekilde çalışan elektromanyetik enjektörlerle birlikte çalışır.

Image Not Found

Image Not Found

Enjeksiyon Pompa Onarımı

Enjeksiyon pompası tamir işlemi sırasında sadece orijinal yedek parçalar kullanıyoruz.

01

Onarım işlemi ;

Pompa üreticilerinin tavsiyelerine göre gerçekleştirilir.

02

Pompalar ve...

Tüm parçaların montajı sırasında destek,

03

Temizlik ve Doğruluk

Sağlayan özel olarak tasarlanmış ve donatılmış standlarda tutulur.

04

OE dizel yakıt enjektörü

OE dizel yakıt enjektörü teknolojileri

Top
Translate »